Dělat marketing pro vlastní mámu je kapitola sama pro sebe. Na jednu stranu nejlepší klient, protože výměnou za marketingové práce dostávám hlídání syna a krabičky s jídlem. Na druhou stranu – hádej, kdo si vždycky myslí, že tomu rozumí líp než ty? Jo, přesně tak. Ale když máš firmu, co vznikla v devadesátkách a přežila všechny zájezdy autobusem do Itálie i zavřené hranice, nechceš to dělat „podle agentury“. Chceš, aby to bylo osobní. A hlavně, aby to máma schválila.
Billboardy? Tam to byla menší domácí bitva. Bylo jich pět: mamka si vydupala dva svoje „slušné, klidné a seriózní“ (čti: žádné vtipy, žádný walkman), abych jí náhodou nepokazila pověst na Kladně. Zbyly mi tři kusy, kde jsem se mohla vyřádit – retro vizuály, walkmany, smažené řízky v letadle, prostě nostalgie, co tě praští do oka i na silnici. A co myslíš? Všichni si pamatují hlavně ty moje „crazy nápady“.
Chtěla jsem, aby nový web byl moderní a hlavně přehledný – jednoduchý pro každého, kdo radši zavolá než píše e-mail a kdo cestuje s námi už roky. Žádné složité nákupy online ani bludiště podstránek, jen jasně: co děláme, jak to děláme a kde si domluvit konzultaci. Tak, aby se na stránce vyznala i paní Nováková z třetího patra, která s námi jezdí od devadesátek.
Aby toho nebylo málo, retro kampaň pro LCK dělá vlny nejen u silnice, ale i ve vzduchu. Moje máma letěla na studijní cestu do Španělska a co se nestalo – najednou za ní přišla letuška s ručně psaným dopisem podepsaným celou posádkou. Prý: „Vaše retro reklama s řízečky je novetická!“
To je moment, kdy si uvědomíš, že dělat reklamu pro vlastní rodinu je sice na nervy… ale má to nečekané kouzlo. Retro billboardy s řízky a walkmanem zná už i letecká crew, takže je jasné, že Kladno teď jede podle našich pravidel.